Як працюють блокіратори та евакуатори у м. Чернiвцi
- 09.02.2009 00:46Чи законнi дії блокувальникiв?
Скільки буваю на Зеленому базарі у Чернівцях - весь час спостерігаю там декілька молодих людей, які займаються блокуванням коліс авто, які припаркувалися біля жовтої лінії уздовж тротуару. Напевно, це найжовтіша лінія на дорозi у Чернівцях. Навіть, коли розмітка проїжджих частин міста Чернівці наполовину змита, жовта лінія на Зеленці незмінно яскрава.
За моїми спостереженнями, декілька молодих людей блокує лiве колесо, а працівник з паперами пропонує сплатити штраф. Поки я спостерігав - заблокували колеса Жигулів з немолодим водієм. Першою до машини прийшла його дружина, яка навіть не помітила капкан на колесі, хоча на лобовому склі під двірником був невеликий папір з написом про блокування колеса. Блокувальник ввічливо нагадав.
Тут же, недалеко від центрального входу на Зелений базар, евакуатор "міськ ШЕП" Чернiвцiв повантажив на платформу та вiдвiз знову таки Жигулі.
Рішення про примусове евакуювання неправильно припаркованих авто було прийнято на одній з сесій Чернівецької міськради. А щоб автомобілісти "поводилися чемно" закупили чималеньку кількість так званих "башмаків".
Коли була оголошена кампанія по боротьбі з незаконними парковками на вузеньких вуличках Чернівців, я особисто зрадів. Але й зараз, по місту все також нереально проїхати під час списів - а машини паркують навіть в 2 ряди.
По-перше, блокування коліс за порушення правил стоянки Кодексом України про адміністративні правопорушення не передбачене.
Крім того, розділом 17 КУпАП визначено, що розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 122 КУпАП, та накладення адміністративних стягнень є виключно компетенцією суду.
Евакуювальники не мають юридичних та фактичних підстав для евакуації транспортного засобу, адже на момент вимоги про оплату вартості виконаних робіт з евакуації водій транспортного засобу не був визнаний винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення. Тому по суті МКП «міськ ШЕП» застосовує покарання без встановлення вини особи. Водій транспортного засобу не замовляв роботи з евакуації власного автомобіля комунальному підприємству.
Порушено також п. 7.5 Рiшення, відповідно до якого транспортний засіб має бути повернуто його власнику або довіреній особі без оплати послуг евакуації у випадку відмови від оплати таких послуг з подальшим стягненням таких коштів у судовому порядку.
По-друге, мiськрада не має повноважень на прийняття Правил паркування транспортних засобів, де передбачено блокування коліс. Повноваження органів місцевого самоврядування обмежуються лише визначенням місць стоянок транспортних засобів на об'єктах благоустрою населених пунктів відповідно до пункту 11 статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів".
Чим керувалися депутати ЧМР, відносячи Правила паркування до сфери благоустрою Чернівцiв, зрозуміти складно.
До того ж, незаконне блокування коліс порушує законне право власника автомобіля володіти, користуватися і розпоряджатися своїм транспортним засобом.
Немає законних пiдстав і для оплати за роботи з блокування/розблокування коліс.
Оскільки послуги, як і роботи, надаються або виконуються за завданням особи, яка їх замовляє, то за відсутності такого замовлення у водія відсутнє зобов‘язання їх оплатити.
Тобто, блокування коліс водій не замовляє. Він зацікавлений у розблокуванні коліс, але підстав для оплати розблокування коліс немає, бо він не замовляв блокування.
Ставка збору за парковку автотранспорту встановлюється з розрахунку за одну годину парковки, її граничний розмір не повинен перевищувати 3 відсотків неоподатковуваного мінімуму доходів громадян в спеціально обладнаних місцях і 1 відсотка у відведених місцях, відповідно 0,51 гривень або 0,17 гривень.
Водій має право відмовитися від оплати послуг з блокування та розблокування коліс на місці і вимагати безоплатного розблокування коліс.
Юридична підстава, окрім викладеного вище - відповідно до частини пункту 7.5. Правил паркування транспортних засобів: у разі відмови водія від сплати коштів оператор в присутності понятих складає акт про порушення водієм встановленого порядку паркування.
В акті вказуються виконані роботи з блокування та розблокування транспортного засобу, після цього проводиться розблокування коліс. Акт направляється до суду для стягнення зазначених вище коштів з порушника в примусовому порядку.
Зовсім незаконною є вимога блокувальника (чи паркувальника) сплатити кошти за парковку або розблокування коліс без відповідних талонів. У такому разі автомобіліст має право вимагати документального підтвердження того, що він сплатив кошти, або звертатися до правоохоронців, адже у нього, по суті, вимагають хабар.
Не зважаючи на те, що за словами юристів, є цілком законний (і абсолютно безкоштовний) спосіб звільнення заблокованої машини, крім легальних способів, народні умільці застосовують і не зовсім законні методи.
Наприклад, спустити колесо, зняти блокатор і накачати знову. До того ж, потім на цьому можна і заробити, продавши "краб" іншим блокувальникам за половину вартості - 500 гривень.
Також можна розкрутити блокатор електричним або термічним різальним інструментом, або зняти колесо і поставити запаску.
Для терплячих автомобілісти називають ще один спосіб: почекати - до 8-9 годинник вечора, коли у блокувальників закінчиться зміна, вони в будь-якому випадку заберуть свої "краби".
Міська влада усіляко допомагає паркувальникам, якi займаються паркуванням машин, дозволяючи паркувати машини, будь-де, де немає знака, що забороняє парковку.
Однак, за словами юристів, такі дії є незаконними, тому автомобілісти, перш ніж віддати гроші комусь у кишеню, повинні спробувати відстояти свої права.
Коментарі (0)
Другие новости:
- 15.11.2024 13:14
- 15.11.2024 12:27
- 08.11.2024 11:46
- 31.10.2024 11:40
- 30.10.2024 09:01
- 29.10.2024 16:37
- 29.10.2024 09:25
- 28.10.2024 15:00