Базари та ринки зберігають позиції

- 14.03.2010 12:44
Базари та ринки зберігають позиції

В цьому пориві люди не лише зменшили суму середнього чека при відвідинах магазина, але й іноді стали шукати альтернативу високотехнологічному роздробу.

Однією з ключових тенденцій кризового року стало зміцнення лідерства ринків і базарів як місце покупки продовольчих товарів. Особливо явною ця тенденція стала в літній період, коли вулична торгівля пропонує багатший асортимент фруктів і овочів.

За даними досліджень MMI Ukraine 2009/1-2009/3, проведених компанією TNS впродовж 2009 р., рівень переваг ринків і базарів як місце покупки зріс в порівнянні з даними 2008 р. (опитані респонденти у віці 16-65 років, які проживають в містах з населенням 50 тис. осіб і більше). Так, наприклад, якщо влітку 2008 р. цей показник складав лише 51,5%, то через рік він досяг 57,1%.

Показники ж категорії "гастроном/супермаркет" неухильно знижувалися. Особливо ця тенденція стала помітною в другому півріччі. Саме так споживач реагував на звуження асортименту в супермаркетах.

"У порівнянні, наприклад, з європейцями, українці розпещені вибором в супермаркетах, - вважає Андрій Пивоварський, директор інвестиційно-банківського департаменту ІК Dragon Capital. - Досвід показує, що значне зменшення асортименту (дуже зручне для ритейлерів) призводить до падіння продажів, бо середньостатистичному українцеві в такому магазині нічого купити".

Другою явною тенденцією стало посилення ролі дискаунтерів і гіпермаркетів, які змогли надати споживачам більше можливостей економити. Так, за даними досліджень MMI Ukraine 2009/1-2009/3, проведених компанією TNS впродовж 2009 р., рівень переваг великих форматів торгівлі зріс. Якщо влітку і восени 2008 р. даний показник складав 39,5% і 44,4% відповідно, то за аналогічний період 2009 р. показники зросли до 45,4% і 45,6%.

"В 2009 р. стався перерозподіл споживчих переваг на користь дисконтних форматів торгівлі. На сьогодні гіпермаркети, супермаркети і дискаунтери конкурують один з одним в дисконтному полі, - вважає начальник PR-відділу корпорації "АТБ". - Різниця лише в тому, що в дискаунтері політика низьких цін поширюється на всі товари, а в гіпер- і супермаркетах - лише на окремі групи товарів, що входять в акційну пропозицію".

Ті ж мережі, які не є дискаунтерами за своєю суттю, за словами учасників ринку, теж прагнули утримати покупця економпропозиціями. Зокрема, вони прагнули зберегти широкий асортимент товарів, розвивали власні торгівельні марки і програми лояльності.

"Деякі торговці розширили асортимент в середньому і економічному сегменті, деякі ж вважали за краще "повернутися в 90-х" і залишили на полицях лише дешеві товари, таким чином, вони переформатувалися в дискаунтери", - говорить Михайло Дудник, віце-президент з маркетингу групи компаній Fozzy Group.

В той же час перепозиціювання магазинів не завжди приносило бажаний результат. "Лише небагато продуктових мереж України змогли показати зростання продажів у гривневому вираженні в 2009 р., - сказав Андрій Пивоварський. - Лише найефективніші дискаунтери ("Ашан", "АТБ") і ті мережі, які змогли переформатувати свої продуктові групи дуже швидко, аби відповідати вимогам сьогоднішнього споживача, тобто забезпечити низьку ціну і широкий вибір, поліпшили своє фінансове становище".

В найближчій перспективі дискаунтери продовжать утримувати свої позиції. "Попит населення залишається низьким, навіть відносно низької бази 2009 р., що пов'язано зі зниженням реальної купівельної спроможності населення і переформатуванням ринку на нижчі цінові сегменти", - вважає Андрій Шевчишин, керівник аналітичного департаменту ГК "ТАСК".

Тим не менше учасники ринку вважають, що частка організованого крупного роздробу зростатиме надалі. "Залишилася левова частка покупців (переважно з середнім рівнем доходів), які хоч і орієнтуються на вартість продуктів, проте шукають адекватні ціни на товари при високій якості продукції і рівні сервісу", - вважає Михайло Дудник.

Данило Нестеров


Ключові слова: ринки статисткиа 2009 2010

Коментарі (0)
Додати свій коментарій:
*Ім'я:
E-mail:
*Коментарій:
Символів залишилося: із
Підтвердіть, що Ви людина 
Відповідь - одне слово на тій же мові, що й питання.
Відповідь на питання «скільки» - число
Нову загадку, будь-ласка

Другие новости:

Різке падіння крипторинку у жовтні 2025 року: причини, наслідки, уроки для інвесторів і перспективи. Часто називають цей обвал «історичним», адже він відбувся на тлі
- 12.10.2025 10:33
У Києві знайшли мертвим відомого трейдера Kostya Kudo - причиною могло стати різке падіння крипторинку Вранці 11 жовтня у Києві, в районі Оболоні, знайшли мертвим 32-річного бізнесмена
- 12.10.2025 10:25
В Киеве нашли мертвым известного трейдера Kostya Kudo – причиной могло стать резкое падение крипторинки Утром 11 октября в Киеве, в районе Оболони, нашли мертвым 32-летнего
- 11.10.2025 18:14
Долар трохи подорожчав: обмінники оновили курс валют За даними моніторингу фінансового ринку, середній курс продажу долара в обмінних
- 10.10.2025 14:14
Нобелівська премія миру 2025: хто отримав головну міжнародну нагороду року Хто така Марія Коріна Мачадо. Як зазначив Нобелівський комітет, діяльність Мачадо стала...
- 10.10.2025 14:08
Де сьогодні немає світла: графіки, регіони, ситуація після масованої атаки РФ В ніч на 10 жовтня частина України залишилась без електроенергії
- 10.10.2025 11:02
В Прилуках сильне задимлення після удару РФ по нафтобазі Про це офіційно повідомила Прилуцька міська рада, звернувшись
- 08.10.2025 13:07

Всі новини